U bent hier

Veel gestelde vragen

Inventarisatie door CRKC

» Hoe kan ik mijn inventaris gemaakt door het CRKC raadplegen?

Als eigenaar of beheerder van de collectie krijgt u naast een papieren afdruk van de inventaris ook steeds de mogelijkheid om de collectie te raadplegen in de CRKC-databank. Daarvoor hebt u een gebruikersnaam en wachtwoord nodig. U kan een wachtwoord aanvragen via het formulier dat u ontvangt bij oplevering van de inventaris, of u kan gebruikmaken van het online formulier 'aanvraag wachtwoord'. U ontvangt na goedkeuring van uw aanvraag uw inloggegevens via e-mail.

» Waarom moet ik inventariseren?

Een inventaris is een goed gedocumenteerd overzicht van het roerend erfgoedbezit van een instelling. Het bevat o.m. een foto, afmetingen, een beschrijving, vervaardiger, datering, stijl en andere (kunst)historische gegevens. Zo’n inventaris is onmisbaar om inzicht te krijgen in de samenstelling en de waarde van een collectie. Om goed voor uw collectie te kunnen zorgen, moet u immers weten wat u in huis heeft. Lees alles over het belang en nut van inventariseren op de pagina objecten inventariseren.

» Wie moet ik contacteren wanneer ik een inventaris wil laten maken?

Als u geïnteresseerd bent in een inventarisatie door het CRKC kunt u contact opnemen met onze dienst inventarisatie: inventarisatie@crkc.be. Onze medewerker zal u graag verder helpen met al uw vragen omtrent het opmaken van een inventaris.